Dokumenty
Ročníkový projekt - Špecifikácia
Obsah
1 CELKOVÝ POPIS.
1.1 ÚČEL.
1.2 PRAVIDLÁ HRY.
1.3 CIEĽOVÁ SKUPINA.
1.4 PREHĽAD FUNKCIONALITY ROZHRANIA.
2 FUNKCIONALITA
ROZHRANIA.2.1 HERNÉ PR
OFILY.2.2 NOVÁ HRA.
2.3 PAUZA ROZOHRANEJ HRY.
2.4 TABUĽKA S RANKINGOVÝM POSTAVENÍM HRÁČOV.
2.5 HISTÓRIA ZÁPASOV.
2.6 NASTAVENIA.
2.7 O HRE.
2.8 KONIEC HRY.
3 NÁVRH RIEŠENIA.
3.1 VÝVOJOVÉ PROSTREDIE.
3.2 TECHNICKÉ RIEŠENIE.
3.3 OBMEDZENIA.
4 POŽIADAVKY NA ROZHRANIE.
4.1 OPERAČNÝ SYSTÉM A ZOBRAZENIE.
4.2 HARDWARE.
4.3 UŽÍVATEĽSKÁ PODPORA.
5 ČASOVÝ PLÁN.
5.1 PRVÁ ETAPA.
5.2 DRUHÁ ETAPA.
5.3 TRETIA ETAPA.
5.4 ŠTVRTÁ ETAPA.
1 CELKOVÝ POPIS
1.1 ÚČEL
Cieľom tohto projektu je vytvoriť remake počítačovej hry pre 2 hráčov z populárneho klienta ICQ, ktorý herné centrum už bohužiaľ zrušil a s ním aj veľmi populárnu hru svojich čias. Hra bude okrem iného aj ukladať ELO skóre každého hráča do tabuľky a zároveň aj meniť vzhľad grafických prvkov v hre - skiny.
1.2 PRAVIDLÁ HRY
Hráči postupne jeden po druhom pridávajú kamene z kraja pomocou myši do hracieho poľa rozmerov 5x5. Kamene je možné pridávať zľava, sprava alebo zhora. Ak je pole plné tak vždy vypadne kameň z druhého konca riadku/stĺpca. To znamená, že každý hráč má 3 x 5 = 15 možností, ako umiestniť kameň. Úlohou hráčov je logicky umiestniť kameň tak, aby spojili minimálne 3 rovnaké kamene v riadku/stĺpci alebo aby zabránili súperovi spraviť to isté. Každé spojenie kameňov dáva určitý počet bodov, na základe hodnoty ich kameňov. Na hracie pole vplýva gravitácia. To znamená, ak pod nejakou kockou nie je kameň, tak všetky kamene sa posunú nadol a voľné miesta ostanú navrchu. V hre sú aj rôzne bonusy, ktorých výška závisí od počtu spojených trojíc, prípadne ak sa hráčovi podarí spraviť štvoricu/päticu. Hra začína s plným hracím poľom. Každý hráč bude mať časový limit na ťah (odporúča sa 10 sekúnd). Vyhráva hráč, ktorý nahrá o 300 bodov viac ako ten druhý (v nastaveniach sa bude dať limit upraviť).
1.3 CIEĽOVÁ SKUPINA
Hra je určená pre dospelých a deti od 10 rokov. Táto hra má za účel rozvíjať logické a strategické myslenie detí a u starších hlavne udržať koncentráciu počas celej doby hry.
1.4 PREHĽAD FUNKCIONALITY ROZHRANIA
- Herné profily
- Nová hra
- Pauza rozohranej hry
- Tabuľka s rankingovým postavením hráčov
- História zápasov
- Nastavenia
- O hre
- Koniec hry
2 FUNKCIONALITA ROZHRANIA
2.1 HERNÉ PROFILY
Hráč si pri spustení hry bude môcť vybrať z už existujúcich herných profilov alebo vytvoriť nový zadaním svojho mena / nicku.
2.2 NOVÁ HRA
Po kliknutí na tlačidlo nová hra, bude mať hráč možnosť si vybrať súpera (buď počítač alebo 2. hráča, ktorý tam tiež zadá svoj nick).
2.3 PAUZA ROZOHRANEJ HRY
Pri stlačení klávesy „P“ sa obrazovka stmaví a časový limit sa pozastaví.
2.4 TABUĽKA S RANKINGOVÝM POSTAVENÍM HRÁČOV
Bude tu tabuľka s ELO rankingovým postavením hráčov, počtom odohratých hier a počtov víťazných / prehratých zápasov.
2.5 HISTÓRIA ZÁPASOV
Bude zobrazovať históriu posledných 10 odohratých zápasov.
2.6 NASTAVENIA
Nastavenia budú obsahovať výber vzhľadu hry (vrátane originálneho Slide-a-lama vzhľadu), časový limit na ťah hráča: 5-10-15 sekúnd alebo neobmedzene, bodový rozdiel na výhru: 300,500 bodov prípadne časový limit na hru, možnosti zobrazenia hry: na celej obrazovke, v okne, rozlíšenie.
2.7 O HRE
Zobrazí okno s informáciami o hre a odkaz na web stránku o hre.
2.8 KONIEC HRY
Po stlačení tlačidla na ukončenie hry, hra dá hráčovi možnosť prípadnú rozohranú hru uložiť a vypne aplikáciu.
3 NÁVRH RIEŠENIA
3.1 VÝVOJOVÉ PROSTREDIE
Hra bude naprogramovaná v programovacom jazyku Object Pascal v prostredí Lazarus.
3.2 TECHNICKÉ RIEŠENIE
Základom bude pravdepodobne trieda hry, s metódami realizujúcimi jednotlivé operácie. Celá aplikácia bude naprogramovaná objektovo. Dáta, ako tabuľka s rankingovým postavením hráčov história zápasov budú uložené v binárnych súboroch. S týmito súbormi bude aplikácia pracovať pomocou údajového prúdu (TStream). Vstupy od hráčov budú len ich mená a výsledky zápasov.
3.3 OBMEDZENIA
Nicky hráčov budú mať obmedzenú dĺžku, aby sa vyhlo neprehľadným štatistikám, prípadne k zbytočnému zaplňovaniu pamäte v súboroch.
4 POŽIADAVKY NA ROZHRANIE
4.1 OPERAČNÝ SYSTÉM A ZOBRAZENIE
Hra bude naprogramovaná pre operačné systémy Microsoft Windows a otestovaná na MS Windows 7 a MS Windows XP. Správne fungovanie na iných operačných systémoch nemožno zaručiť.
Zobrazenie bude možné zmeniť v nastaveniach.
4.2 HARDWARE
Hra je určená pre osobné počítače / notebooky s OS Windows.
4.3 UŽÍVATEĽSKÁ PODPORA
Hra bude obsahovať jednoduchú nápovedu, návod ako hru hrať a podrobný popis vrátane obrázkov na web stránke hry.
5 ČASOVÝ PLÁN
5.1 PRVÁ ETAPA
- Návrh a implementácia základného rozhrania
- Základný vzhľad hry
- Základná funkcionalita hry: bez nastavení, časového limitu. Hra iba proti súperovi
- Vytvorenie web stránky k hre
5.2 DRUHÁ ETAPA
- Časový limit na ťah
- Bodový rozdiel na výhru (bez časového limitu celej hry)
- Nastavenia zobrazenia hry
- Pauza rozohranej hry
- História zápasov
5.3 TRETIA ETAPA
- Návrh a implementácia rozšíreného grafického rozhrania
- Implementácia hry proti počítaču (základná obtiažnosť)
- Tabuľka s rankingovým postavením hráčov a ďalších informácii o zápasoch
- Časový limit na hru
5.4 ŠTVRTÁ ETAPA
- Doladenie grafického dizajnu a iných nedostatkov
- Výber vzhľadu hry
- Implementácia 2 ďalších úrovní obtiažnosti hry proti počítaču.
- Zákl. pravidlá ku hre
- Finalizácia projektu